sexta-feira, 7 de novembro de 2014

READING PSALMS (KING JAMES VERSION/ALMEIDA REVISTA E CORRIGIDA)


PSALM 26

A Psalm of David.

JUDGE me, O LORD; for I have walked in mine integrity: I
have trusted also in the LORD; therefore I shall not slide.

2 Examine me, O LORD, and prove me; try my reins and my
heart.

3 For thy lovingkindness is before mine eyes: and I have
walked in thy truth.

4 I have not sat with vain persons, neither will I go in with
dissemblers.

5 I have hated the congregation of evil doers; and will not
sit with the wicked.

6 I will wash mine hands in innocency: so will I compass
thine altar, O LORD:

7 That I may publish with the voice of thanksgiving, and
tell of all thy wondrous works.

8 LORD, I have loved the habitation of thy house, and the
place where thine honour dwelleth.

9 Gather not my soul with sinners, nor my life with bloody
men:

10 In whose hands is mischief, and their right hand is full of
bribes.

11 But as for me, I will walk in mine integrity: redeem me,
and be merciful unto me.

12 My foot standeth in an even place: in the congregations
will I bless the LORD.

Salmos 26.1   [Salmo de Davi] Faze-me justiça, SENHOR, pois tenho andado na minha integridade e confio no SENHOR, sem vacilar.

26.2   Examina-me, SENHOR, e prova-me; sonda-me o coração e os pensamentos.

26.3   Pois a tua benignidade, tenho-a perante os olhos e tenho andado na tua verdade.

26.4   Não me tenho assentado com homens falsos e com os dissimuladores não me associo.

26.5   Aborreço a súcia de malfeitores e com os ímpios não me assento.

26.6   Lavo as mãos na inocência e, assim, andarei, SENHOR, ao redor do teu altar,

26.7   para entoar, com voz alta, os louvores e proclamar as tuas maravilhas todas.

26.8   Eu amo, SENHOR, a habitação de tua casa e o lugar onde tua glória assiste.

26.9   Não colhas a minha alma com a dos pecadores, nem a minha vida com a dos homens sanguinários,

26.10   em cujas mãos há crimes e cuja destra está cheia de subornos.

26.11   Quanto a mim, porém, ando na minha integridade; livra-me e tem compaixão de mim.

26.12   O meu pé está firme em terreno plano; nas congregações, bendirei o SENHOR.

Nenhum comentário:

Postar um comentário