sábado, 13 de dezembro de 2014

READING PSALMS (KING JAMES VERSION/ALMEIDA REVISTA E CORRIGIDA)

 Mountain Landscape Nature wallpaper for Standard 4:3 5:4 Fullscreen UXGA XGA SVGA QSXGA SXGA ; Wide 16:10 5:3 Widescreen WHXGA WQXGA WUXGA WXGA WGA ; HD 16:9 High Definition WQHD QWXGA 1080p 900p 720p QHD nHD ; Other 3:2 DVGA HVGA HQVGA devices ( Apple PowerBook G4 iPhone 4 3G 3GS iPod Touch ) ; Mobile VGA WVGA iPhone iPad PSP Phone - VGA QVGA Smartphone ( PocketPC GPS iPod Zune BlackBerry HTC Samsung LG Nokia Eten Asus ) WVGA WQVGA Smartphone ( HTC Samsung Sony Ericsson LG Vertu MIO ) HVGA Smartphone ( Apple iPhone iPod BlackBerry HTC Samsung Nokia ) Sony PSP Zune HD Zen ; Tablet 2 ;





PSALM 62
To the chief Musician, to Jeduthun, A Psalm of David.


1 TRULY my soul waiteth upon God: from him cometh my
salvation.


2 He only is my rock and my salvation; he is my defence; I
shall not be greatly moved.


3 How long will ye imagine mischief against a man? ye
shall be slain all of you: as a bowing wall shall ye be, and
as a tottering fence.


4 They only consult to cast him down from his excellency:
they delight in lies: they bless with their mouth, but they
curse inwardly. Selah.


5 My soul, wait thou only upon God; for my expectation is
from him.


6 He only is my rock and my salvation: he is my defence; I
shall not be moved.


7 In God is my salvation and my glory: the rock of my
strength, and my refuge, is in God.


8 Trust in him at all times; ye people, pour out your heart
before him: God is a refuge for us. Selah.


9 Surely men of low degree are vanity, and men of high
degree are a lie: to be laid in the balance, they are
altogether lighter than vanity.


10 Trust not in oppression, and become not vain in robbery:
if riches increase, set not your heart upon them.
11 God hath spoken once; twice have I heard this; that
power belongeth unto God.


12 Also unto thee, O Lord, belongeth mercy: for thou
renderest to every man according to his work.

Salmos 62.1   A minha alma espera somente em Deus; dele vem a minha salvação.


62.2   Só ele é a minha rocha e a minha salvação; é a minha defesa; não serei grandemente abalado.

62.3   Até quando maquinareis o mal contra um homem? Sereis mortos todos vós, sereis como uma parede encurvada e uma sebe pouco segura.

62.4   Eles somente consultam como o hão de derribar da sua excelência; deleitam-se em mentiras; com a boca bendizem, mas, no seu interior, maldizem. (Selá)

62.5   Ó minha alma, espera somente em Deus, porque dele vem a minha esperança.

62.6   Só ele é a minha rocha e a minha salvação; é a minha defesa; não serei abalado.

62.7   Em Deus está a minha salvação e a minha glória; a rocha da minha fortaleza e o meu refúgio estão em Deus.

62.8   Confiai nele, ó povo, em todos os tempos; derramai perante ele o vosso coração; Deus é o nosso refúgio. (Selá)

62.9   Certamente que os homens de classe baixa são vaidade, e os homens de ordem elevada são mentira; pesados em balanças, eles juntos são mais leves do que a vaidade.

62.10   Não confieis na opressão, nem vos desvaneçais na rapina; se as vossas riquezas aumentam, não ponhais nelas o coração.

62.11   Uma coisa disse Deus, duas vezes a ouvi: que o poder pertence a Deus.

62.12   A ti também, Senhor, pertence a misericórdia; pois retribuirás a cada um segundo a sua obra.

Nenhum comentário:

Postar um comentário