segunda-feira, 22 de dezembro de 2014

READING PSALMS (KING JAMES VERSION/ALMEIDA REVISTA E CORRIGIDA)

 PSALM 70

To the chief Musician, A Psalm of David, to bring to remembrance.

1 MAKE haste, O God, to deliver me; make haste to help me,
O LORD.

2 Let them be ashamed and confounded that seek after my
soul: let them be turned backward, and put to confusion,
that desire my hurt.

3 Let them be turned back for a reward of their shame that
say, Aha, aha.

4 Let all those that seek thee rejoice and be glad in thee:
and let such as love thy salvation say continually, Let God
be magnified.

5 But I am poor and needy: make haste unto me, O God:
thou art my help and my deliverer; O LORD, make no
tarrying.

Salmos 70.1   Apressa-te, ó Deus, em me livrar; SENHOR, apressa-te em ajudar-me.

70.2   Fiquem envergonhados e confundidos os que procuram a minha alma; tornem atrás e confundam-se os que me desejam mal.

70.3   Voltem as costas cobertos de vergonha os que dizem: Ah! Ah!

70.4   Folguem e alegrem-se em ti todos os que te buscam; e aqueles que amam a tua salvação digam continuamente: Engrandecido seja Deus.

70.5   Eu, porém, estou aflito e necessitado; apressa-te por mim, ó Deus; tu és o meu auxílio e o meu libertador; SENHOR, não te detenhas!

Nenhum comentário:

Postar um comentário