quinta-feira, 5 de fevereiro de 2015

READING PSALMS (KING JAMES VERSION/ALMEIDA REVISTA E CORRIGIDA)


PSALM 116

1 I LOVE the LORD, because he hath heard my voice and my
supplications.

2 Because he hath inclined his ear unto me, therefore will I
call upon him as long as I live.

3 The sorrows of death compassed me, and the pains of hell
gat hold upon me: I found trouble and sorrow.

4 Then called I upon the name of the LORD; O LORD, I
beseech thee, deliver my soul.

5 Gracious is the LORD, and righteous; yea, our God is
merciful.

6 The LORD preserveth the simple: I was brought low, and
he helped me.

7 Return unto thy rest, O my soul; for the LORD hath dealt
bountifully with thee.

8 For thou hast delivered my soul from death, mine eyes
from tears, and my feet from falling.

9 I will walk before the LORD in the land of the living.
10 I believed, therefore have I spoken: I was greatly
afflicted:

11 I said in my haste, All men are liars.

12 What shall I render unto the LORD for all his benefits
toward me?

13 I will take the cup of salvation, and call upon the name
of the LORD.

14 I will pay my vows unto the LORD now in the presence
of all his people.

15 Precious in the sight of the LORD is the death of his
saints.

16 O LORD, truly I am thy servant; I am thy servant, and
the son of thine handmaid: thou hast loosed my bonds.

17 I will offer to thee the sacrifice of thanksgiving, and will
call upon the name of the LORD.

18 I will pay my vows unto the LORD now in the presence
of all his people,

19 In the courts of the LORD’s house, in the midst of thee,
O Jerusalem. Praise ye the LORD.

Salmos
116.1   Amo ao SENHOR, porque ele ouviu a minha voz e a minha súplica.

116.2   Porque inclinou para mim os seus ouvidos; portanto, invocá-lo-ei enquanto viver.

116.3   Cordéis da morte me cercaram, e angústias do inferno se apoderaram de mim; encontrei aperto e tristeza.

116.4   Então, invoquei o nome do SENHOR, dizendo: Ó SENHOR, livra a minha alma!

116.5   Piedoso é o SENHOR e justo; o nosso Deus tem misericórdia.

116.6   O SENHOR guarda aos símplices; estava abatido, mas ele me livrou.

116.7   Volta, minha alma, a teu repouso, pois o SENHOR te fez bem.

116.8   Porque tu, Senhor, livraste a minha alma da morte, os meus olhos das lágrimas e os meus pés da queda.

116.9   Andarei perante a face do SENHOR, na terra dos viventes.

116.10   Cri; por isso, falei: estive muito aflito.

116.11   Eu dizia na minha precipitação: todo homem é mentira.

116.12   Que darei eu ao SENHOR por todos os benefícios que me tem feito?

116.13   Tomarei o cálice da salvação e invocarei o nome do SENHOR.

116.14   Pagarei os meus votos ao SENHOR, agora, na presença de todo o seu povo.

116.15   Preciosa é à vista do SENHOR a morte dos seus santos.

116.16   Ó SENHOR, deveras sou teu servo; sou teu servo, filho da tua serva; soltaste as minhas ataduras.

116.17   Oferecer-te-ei sacrifícios de louvor e invocarei o nome do SENHOR.

116.18   Pagarei os meus votos ao SENHOR; que eu possa fazê-lo na presença de todo o meu povo,

116.19   nos átrios da Casa do SENHOR, no meio de ti, ó Jerusalém! Louvai ao SENHOR!

Nenhum comentário:

Postar um comentário