segunda-feira, 9 de fevereiro de 2015

READING PSALMS (KING JAMES VERSION/ALMEIDA REVISTA E CORRIGIDA)


PSALM 120

A Song of degrees.

1 IN my distress I cried unto the LORD, and he heard me.

2 Deliver my soul, O LORD, from lying lips, and from a
deceitful tongue.

3 What shall be given unto thee? or what shall be done unto
thee, thou false tongue?

4 Sharp arrows of the mighty, with coals of juniper.

5 Woe is me, that I sojourn in Mesech, that I dwell in the
tents of Kedar!

6 My soul hath long dwelt with him that hateth peace.

7 I am for peace: but when I speak, they are for war.

Salmos 120.1   Na minha angústia clamei ao SENHOR, e ele me ouviu.

120.2   SENHOR, livra a minha alma dos lábios mentirosos e da língua enganadora.

120.3   Que te dará, ou que te acrescentará a língua enganadora?

120.4   Flechas agudas do valente, com brasas vivas de zimbro.

120.5   Ai de mim, que peregrino em Meseque, e habito nas tendas de Quedar.

120.6   A minha alma bastante tempo habitou com os que detestam a paz.

120.7   Pacífico sou, mas, em eu falando, já eles estão em guerra.

Nenhum comentário:

Postar um comentário