quinta-feira, 9 de abril de 2015

READING GENESIS (KING JAMES VERSION/ALMEIDA REVISTA E CORRIGIDA)


 CHAPTER 16

1 NOW Sarai Abram’s wife bare him no children: and she
had an handmaid, an Egyptian, whose name was Hagar.

2 And Sarai said unto Abram, Behold now, the LORD hath
restrained me from bearing: I pray thee, go in unto my
maid; it may be that I may obtain children by her. And
Abram hearkened to the voice of Sarai.

3 And Sarai Abram’s wife took Hagar her maid the
Egyptian, after Abram had dwelt ten years in the land of
Canaan, and gave her to her husband Abram to be his wife.

4  And he went in unto Hagar, and she conceived: and
when she saw that she had conceived, her mistress was
despised in her eyes.

5 And Sarai said unto Abram, My wrong be upon thee: I
have given my maid into thy bosom; and when she saw that
she had conceived, I was despised in her eyes: the LORD
judge between me and thee.

6 But Abram said unto Sarai, Behold, thy maid is in thy
hand; do to her as it pleaseth thee. And when Sarai dealt
hardly with her, she fled from her face.

7 And the angel of the LORD found her by a fountain of
water in the wilderness, by the fountain in the way to Shur.

8 And he said, Hagar, Sarai’s maid, whence camest thou?
and whither wilt thou go? And she said, I flee from the face
of my mistress Sarai.

9 And the angel of the LORD said unto her, Return to thy
mistress, and submit thyself under her hands.

10 And the angel of the LORD said unto her, I will multiply
thy seed exceedingly, that it shall not be numbered for
multitude.

11 And the angel of the LORD said unto her, Behold, thou
art with child, and shalt bear a son, and shalt call his name
Ishmael; because the LORD hath heard thy affliction.

12 And he will be a wild man; his hand will be against
every man, and every man’s hand against him; and he shall
dwell in the presence of all his brethren.

13 And she called the name of the LORD that spake unto
her, Thou God seest me: for she said, Have I also here
looked after him that seeth me?

14 Wherefore the well was called Beer-lahai-roi; behold, it
is between Kadesh and Bered.

15 And Hagar bare Abram a son: and Abram called his
son’s name, which Hagar bare, Ishmael.

16 And Abram was fourscore and six years old, when
Hagar bare Ishmael to Abram.

Gênesis 15.1   Depois destas coisas veio a palavra do SENHOR a Abrão em visão, dizendo: Não temas, Abrão, eu sou o teu escudo, o teu grandíssimo galardão.

15.2   Então, disse Abrão: Senhor JEOVÁ, que me hás de dar? Pois ando sem filhos, e o mordomo da minha casa é o damasceno Eliézer.

15.3   Disse mais Abrão: Eis que me não tens dado semente, e eis que um nascido na minha casa será o meu herdeiro.

15.4   E eis que veio a palavra do SENHOR a ele, dizendo: Este não será o teu herdeiro; mas aquele que de ti será gerado, esse será o teu herdeiro.

15.5   Então, o levou fora e disse: Olha, agora, para os céus e conta as estrelas, se as podes contar. E disse-lhe: Assim será a tua semente.

15.6   E creu ele no SENHOR, e foi-lhe imputado isto por justiça.

15.7   Disse-lhe mais: Eu sou o SENHOR, que te tirei de Ur dos caldeus, para dar-te a ti esta terra, para a herdares.

15.8   E disse ele: Senhor JEOVÁ, como saberei que hei de herdá-la?

15.9   E disse-lhe: Toma-me uma bezerra de três anos, e uma cabra de três anos, e um carneiro de três anos, e uma rola, e um pombinho.

15.10   E trouxe-lhe todos estes, e partiu-os pelo meio, e pôs cada parte deles em frente da outra; mas as aves não partiu.

15.11   E as aves desciam sobre os cadáveres; Abrão, porém, as enxotava.

15.12   E, pondo-se o sol, um profundo sono caiu sobre Abrão; e eis que grande espanto e grande escuridão caíram sobre ele.

15.13   Então, disse a Abrão: Saibas, decerto, que peregrina será a tua semente em terra que não é sua; e servi-los-á e afligi-la-ão quatrocentos anos.

15.14   Mas também eu julgarei a gente à qual servirão, e depois sairão com grande fazenda.

15.15   E tu irás a teus pais em paz; em boa velhice serás sepultado.

15.16   E a quarta geração tornará para cá; porque a medida da injustiça dos amorreus não está ainda cheia.

Nenhum comentário:

Postar um comentário